HTML

Két örökmozgó mindennapjai

„Azért, mert szerettek, jöttem a világra,

Lettem új fény, csillag, szülők boldogsága.

Szeressetek mindig, igaz szeretettel:

A kincsetek vagyok: kicsi kincs, de ember!”

Bemutatkozás

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Üdvözöllek a blogomon!

Két imádnivaló kisfiamról írok mindenfélét...fejlődésükről,oviról,sütésről-főzésről, dackorszakról, nevelésről, gyerekprogramokról, játékról és sok minden másról.

A vesemedence tágulattal kapcsolatos kérdéseiteket a dorothy_f@freemail.hu email címen tehetitek fel, vagy csatlakozzatok a www.anyatanya.hu weboldalon a Heim Pál Urológia fórumhoz.

Naptár

Tik-tak

Kakaós csiga

2012.02.17. 12:32 :: dorothy84

Eddig kétfélét sikerült sütnöm: Egyik amivel ha valakit fejbe dobok, ottmarad, a másik pedig a "kakaótlan" csiga volt. Mindig betartottam az utasításokat,és mégsem sikerült. De nem adtam fel. Találtam egy receptet, amit módosítgattam és megszületett a mindig puha, nagyon kakaós, omlós, másnap is puha csigabiga.

Így készül:

Hozzávalók a tésztához:

50 dkg liszt

1csomag(5dkg) élesztő

2,5-3dl tej

2 tojás sárgája

6dkg cukor+ 1 evőkanál

1 csipet só

10 dkg margarin

1 tkanál vanília aroma (vagy 1 van.cukor, vagy vaníliarúd)

1 fél citrom reszelt héja.

Elkészítés:

1dl tejben elkeverek 1 ek. kristálycukrot és elmorzsolom az élesztőt. Meleg helyre teszem (én a mikroba szoktam, de nem indítom el) Pár perc alatt felfut. Ezalatt egy keverőtálba teszem az összes többi hozzávalót. A margarint és a tejet megmikrozom, hogy langyos legyen a kelés miatt. Hozzáöntöm a felfutott élesztőt. Bedagasztani a robotgép dagasztóspirálját használom, de gondolom a kenyérsütőgép és a jól bevált kézi verzió is megfelelő. Mikor szép bucit gyúrt a gép,már hólyagosodik is néha, akkor ellenőrzöm,hogy jó-e a tészta minősége. Lágynak kell lennie,de ha túl nyúlós akkor pici lisztet teszek hozzá. A tejet is folyamatosan adagolom az elején mert a liszttől függ mennyi kell. A lényeg, hogy a végeredmény egy lágy tészta legyen. Meleg helyen letakarva fél órát kelesztem. Ezalatt összekeverem a tölteléket.

Töltelékhez:

5 ek kakaópor

10ek cukor (1 ek helyett lehet 1 cs. van.cukrot  rakni)

pár ek.olaj

Amikor megkelt a tészta 2 részre veszem,és mindegyiket téglalap alakúra nyújtom. Kb. fél cm (ujjnyi) vastagra. Lekenem olajjal és jó vastagon megszórom a töltelékkel. Feltekerem, és felvágom 2 ujjnyi szélesen.  Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom a kis csiguszokat,és berakom a sütőbe. A sütőt csak ekkor kapcsolom be,hogy még itt is keljenek. 180 fokon kb. 20-30 perc alatt sül meg.

Még forrón lekenem tejjel,amibe egy kis vaníliás cukrot kevertem,majd amikor kihűlt porcukrozom. A végeredmény mennyei még másnap is puha kakaóscsiga. Ha megsült nem kell azonnal a sütőpapírról átpakolni,mert ha azon hűl ki, rátapad az aljára a kifolyt kakaó,ami ropogós.Hmmm....

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://domibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr544123410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása