HTML

Két örökmozgó mindennapjai

„Azért, mert szerettek, jöttem a világra,

Lettem új fény, csillag, szülők boldogsága.

Szeressetek mindig, igaz szeretettel:

A kincsetek vagyok: kicsi kincs, de ember!”

Bemutatkozás

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Üdvözöllek a blogomon!

Két imádnivaló kisfiamról írok mindenfélét...fejlődésükről,oviról,sütésről-főzésről, dackorszakról, nevelésről, gyerekprogramokról, játékról és sok minden másról.

A vesemedence tágulattal kapcsolatos kérdéseiteket a dorothy_f@freemail.hu email címen tehetitek fel, vagy csatlakozzatok a www.anyatanya.hu weboldalon a Heim Pál Urológia fórumhoz.

Naptár

Tik-tak

Lekváros nyúl, diós kacsa

2009.11.22. 13:20 :: dorothy84

Neeem ezek nem valami rémes húsételek, hanem az új kedvencünk a házi keksz.

Valójában linzer, megszórva egy kis diópotlóval, vagy lekvárral összeragasztva. Mivel 2éves korig tilos a dió, találtam napraforgóbélből készült diópótlót.(ALDI)

Jó kis kekszecskék lesznek, és jobb kiszúró formát elő sem vehettem volna így Karácsony előtt, mint a nyulat, és a kacsát.(Azért csináltam szivecskét és csillagot is)

A recept a következő:

10dkg porcukor

20 dkg vaj

30 dkg liszt

1 tojássárgája

csipet só

1 vaníliás cukor

1 kis rumaroma(hadd szokja  a gyerek)-persze elhagyható, de ha fogzik akkor igazi rum:):):)Naaa neee!!!

Ezeket az összetevőket begyúrjuk, és  a hűtőben pihentetjük, minimum egy órát, de jobb ha többet. Utána fél cm-esre nyújtjuk, és a kívánt formákkal szúrjuk ki.Mivel ez eredetileg a linzerkarika receptje, a klasszikus kis lekváros virágokat is gyártjuk. Eléggé ragad, sokat kell lisztezni, és én tortalapáttal, vagy nagy késsel szoktam átemelni a sütőpapírral kibélelt tepsibe. A szilikonos nyújtólap itt is nagy segítség, nem tapad annyira mint a fához. Mikor a tepsi megtelt, lekenem tojásfehérjével, hogy amit rászórok(dió, diópótló, kókusz, törtmandula) rátapadjon. Kb. 10 perc alatt megsül. Össze is lehet ragasztgatni lekvárral, de ez arra jó, hogy a gyerek összekenje magát. Érdemes 2-3 adagot begyúrni, mert nálunk ma mire a 2. adag kisült az első elfogyott.

 

Szólj hozzá!

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://domibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr301543628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása